Het openbaar vervoer in heel Nederland wordt door de reizigers nog steeds hoog gewaardeerd. In Haaglanden kreeg het busvervoer het afgelopen jaar een 7,8. Het hele landelijke ov werd ook gewaardeerd met een 7,8. Dat blijkt uit de OV-Klantenbarometer van 2023, het klanttevredenheidsonderzoek in het ov van CROW-KpVV.
In 2023 had het hele openbaar vervoer te maken met stakingen, fors personeelsgebrek, ziekteverzuim en daardoor veel uitvallende ritten. Desondanks waren de reizigers mild in hun oordeel. Het busvervoer in Haaglanden wordt gewaardeerd met een 7,8. Dat is slechts iets gedaald ten opzichte van de 7,9 in 2022.
Klantvriendelijkheid scoort hoog
Reizigers is gevraagd om allerlei aspecten van onze dienstverleningen afzonderlijk een cijfer te geven. Vooral aspecten als klantvriendelijkheid, klimaatbeheersing, netheid bij de halte, (geen) drukte in de bus en rijstijl scoren hoog. We zijn blij dat een aantal van deze punten is verbeterd ten opzichte van vorig jaar.
Er zijn echter ook zaken die beter kunnen. Dat geldt met name voor het aantal ritten en de reisinformatie bij vertragingen of omleidingen. We werken er continu aan om ook op deze aspecten beter te kunnen presteren.
We bedanken al onze reizigers voor deze mooie score!