Aparte betaalapp SNS/ASN en Regiobank werkt niet meer vanaf 1 juli

Ben jij klant bij SNS, ASN of de Regiobank en reis jij met je digitale bankpas dan is dit een bericht voor jou.

Voor alle reizigers die met hun mobiele telefoon reizen met OVPay, en klant zijn van SNS/ASN of regiobank, gaat er vanaf 1 juli iets veranderen. De SNS losse betaalapp werkt namelijk niet meer na 1 juli. Er kan vanaf dan alleen nog met Google Pay of Apple Pay digitaal worden betaalt of worden in-en uitgecheckt. Dat betekent dat als jij klant bent van één van deze banken, en nu je mobiele telefoon gebruikt om te reizen met OVpay, je een aantal stappen moet onder nemen om ook na 1 juli nog op deze manier te kunnen reizen. Wil jij na 1 juli nog reizen met OVpay neem dan de volgende stappen: 

  • Ben je klant van SNS, ASN en/of Regiobank en betaal je mobiel, dan moet je voor 1 juli een nieuwe pas aanvragen in Google Pay of Apple Pay.
  • Meer informatie hierover kun je vinden op de website, en in nieuwsbrieven van je bank
  • Doe je dat niet, dan kun je vanaf 1 juli niet meer mobiel betalen. En dus ook niet met OVpay reizen.
  • Doe je dat wel, dan heb je vanaf dat moment een nieuwe pas. Ook binnen OVpay.
  • Heb je je de pas al aan je OVpay of MeerPlus account gekoppeld, dan moet je je nieuwe pas opnieuw koppelen.
  • Heb je al een kortingsproduct gekocht op je betaalpas, dan moet je die overzetten naar je nieuwe pas.

Voor meer informatie neem contact op met SNS, ASN of de Regiobank zij kunnen je zeker verder helpen.