Als je je abonnement niet (meer) gebruikt, kun je die vóór het einde van de geldigheidsperiode stopzetten. Je krijgt dan in veel gevallen een deel van het aankoopbedrag terug. Hiervoor gelden de productvoorwaarden van het abonnement.
Hoe kan ik mijn OV-abonnement stopzetten?
Je kunt je jaarabonnement niet tijdelijk stopzetten of tussentijds wijzigen. Je kunt wel je oude abonnement stopzetten en (later) een nieuw abonnement aanschaffen.
Waar kan ik mijn abonnement stopzetten?
Dat hangt af van waar je het gekocht hebt.
- Bij OVshop.nl: neem contact op met OVshop.nl als je het wilt stopzetten.
- Bij het serviceloket in Spijkenisse: ga langs bij dit serviceloket of bij één van de RET-serviceloketten.
- Bij RET: ga langs bij één van de RET-serviceloketten of neem telefonisch contact op met de klantenservice van RET.
- Bij HTM: ga langs bij één van de HTM-servicepunten als je het wilt stopzetten.
- Bij een andere vervoerder (Arriva, Connexxion etc.): Zij kunnen je meer informatie geven over het voortijdig stopzetten van een abonnement.
- Bij EBS in de regio Waterland: kijk hier voor meer informatie.
Jaarabonnement stopzetten
De standaardprijs van een jaarabonnement is gelijk aan 10 maandabonnementen. Ook bij het stopzetten van een jaarabonnement gaan we van deze verhouding uit. Je betaalt per maand niet meer dan voor een vergelijkbaar maandabonnement.
Als je aanvraag bij ons binnenkomt, kijken we hoe lang het jaarabonnement al geldig is. Voor iedere hele maand (afgerond naar boven) vanaf de ingangsdatum, halen we 10% van de aanschafprijs af. Ook rekenen we € 5,- administratiekosten. Het restant betalen we terug, of verrekenen we met openstaande betaaltermijnen. Je krijgt dus geld terug als je jaarabonnement nog minimaal 3 volledige maanden geldig is.
Maandabonnement stopzetten
Een maandabonnement kun je tot 2 dagen na de ingangsdatum stopzetten. Als je nog niet met het abonnement gereisd hebt, krijg je het aankoopbedrag terug.